Vandaag is de kickoff geweest van het nieuwe blok, deze periode gaat het vooral over “communicating the new”. Dit houd in dat alles wat met vraag en aanbod te maken heeft naar voren komt en hoe breng je nu die beide samen? Om dit op de juiste manier samen te brengen spreek je over waardecreatie. Maar hoe maak je mensen hiervan bewust? Wat is de rol van een business creator binnen deze professionele context? En op welke manier behaal je een optimaal resultaat? Dus ondernemerschap, internationalisering en duurzaamheid.

Dit is in het kort waar heel de periode om draait en deze vakken zullen ons hierbij gaan ondersteunen:

Project
In het project nemen we deel aan een internationale competitie en ontwikkelen we een awareness campagne voor de Europese Unie. Deze competitie wordt georganiseerd door Edcom, een overkoepelende organisatie waarin communicatie-onderwijs en de communicatie-industrie in Europa samenwerken. Aan deze wedstrijd doen meer dan 40 hogescholen, kunstacademies en universiteiten mee uit meer dan 15 landen. Hieronder is nog een film gemaakt over de modulebeschrijving door Frank. Waar ik in mee deed als “pigman”.

Praktijkgericht Onderzoek
Bij PGOZ staan ‘Grand challenges of the 21st century’ centraal. Deze fundamentele problemen onderzoeken we en aan de hand van een actoranalyse zorgen we voor een gestructureerde inventaris van de betrokken partijen. Zo krijgen we meer inzicht in hun belangen.
Beroepsvoorbereiding
Dit blok gaan we de ‘markt’ voor business creators verder verkennen. We hechten er namelijk aan dat business creators actief zijn in de wereld waarin zij zich mogelijk gaan bewegen. En dat we een ‘antenne’ ontwikkelen voor welke onderwerpen, problemen en uitdagingen in het beroepenveld belangrijk zijn.
Branding ‘Merkactivatie’
Deze module buigen we ons over de vraag: hoe breng je een merk tot leven? Ook leer je meer over wie je publiek is en hoe je hen met je merk kan raken en in beweging te krijgen. Door merkactivatie kun je je merk (meer) lading geven bij de doelgroep en daarmee het imago van het merk versterken.
Marketing ‘Online Marketing’
In dit blok staat het bereiken van je doelgroep centraal, met Online Marketing leren we de dimensies, strategieën en middelen kennen, die ons een handvat meegeven om dit op een succesvolle manier te kunnen doen. Daarom is het essentieel voor een business creator om het speelveld van online marketing te kennen, te kunnen duiden en de dynamiek in te kunnen schatten om op die manier te kunnen innoveren.
Communicatie ‘de Basis’
Communiceren doen we altijd en overal. Er wordt ook wel eens gezegd: “je kunt niet niet communiceren”. Maar wat houdt communicatie als vakgebied eigenlijk in? En wat is de relatie tussen communicatie en innovatie?
Kritisch Denken ‘Redeneren’
Kritisch denken betekent dat je onafhankelijk van anderen informatie analyseert en beoordeelt. Door zorgvuldig na te denken kom je tot je eigen, gefundeerde conclusies.
Creatief Denken ‘Waarnemen’
“Look” vormt binnen de zig zag-methode een belangrijke schakel in het proces naar meer creativiteit. Deze module draait daarom helemaal om observeren.
Design 1 ‘Communicatieontwerp’
Reclame is alom vertegenwoordigd in ons dagelijks leven. Elke dag opnieuw worden we blootgesteld aan honderden, zo niet duizenden, boodschappen die ons visueel willen overtuigen. Deze boodschappen proberen ons voortdurende te overreden om te voelen, geloven, handelen, kopen en veranderen. Deze visuele berichten bereiken ons te allen tijde, in zowel privé als publieke omgeving, en zowel online als offline. Ze zijn met zorg samengesteld en vormgegeven met als doel om invloed uit te oefenen op onze houding en meer nog ons gedrag. Hoe creëer je een dergelijke uiting? En wat maakt nu dat deze ons overtuigt?
Persoonlijke Vaardigheden ‘Persoonlijke effectiviteit’
We leren hoe je mensen individueel en in (multidisciplinaire) groepen kan laten meewerken in alle fases van een innovatieproces. Deze training stelt ons in staat om je eigen en andermans gedrag effectief (bij) te sturen.
In dit komende blok zal ik jullie meenemen in de leermomenten en de leuke gebeurtenissen binnen de opleiding.
Mocht je meer willen weten kan je altijd contact opnemen via de verschillende social media (Facebook, Twitter, Linkedin en Instagram) of laat een comment achter!

 

 

 

 

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.