Advanced Business Creation – Einde Blok 3
Dit blok stond helemaal in het teken van “communicating the new”. Dit houd in dat alles wat met vraag en aanbod te maken heeft naar voren komt en hoe breng je nu die beide samen? Om dit op de juiste manier samen te brengen spreek je over waardecreatie. Maar hoe maak je mensen hiervan bewust? Wat is de rol van een business creator binnen deze professionele context? En op welke manier behaal je een optimaal resultaat? Dus ondernemerschap, internationalisering en duurzaamheid.
In het project namen we deel aan een internationale competitie en ontwikkelen we een awareness campagne voor de European Media Alliance. Deze competitie wordt georganiseerd door Edcom, een overkoepelende organisatie waarin communicatie-onderwijs en de communicatie-industrie in Europa samenwerken. Aan deze wedstrijd doen meer dan 40 hogescholen, kunstacademies en universiteiten mee uit meer dan 15 landen. Wij hebben een awareness campagne bedacht die de meest cliche advertenties een gezicht geeft, een persona met de koppeling humor. Neem bijvoorbeeld de vervelende computer infectie advertenties of de dating pop ups. Hieronder is een video te zien die wij als projectgroep hebben gemaakt waar Mr. Dickenson, een van onze personage’s met een cliche advertentie.
https://www.youtube.com/watch?v=8IgtMhtSY_w&feature=youtu.be
Uiteindelijk zijn we in de klas verkozen en mochten we voor de jury en alle eerstejaars presenteren in een collegezaal. Helaas zijn we niet gekozen door de jury om door te gaan naar de inzending van Edcom, maar het was een super ervaring en heel veel geleerd over hoe je een campagne opzet en welke elementen je allemaal nodig hebt, alles wat de bij de andere lessen deden kon je direct koppelen of gebruiken bij het project.
Bij PGOZ stonden ‘Grand challenges of the 21st century’ centraal. Deze fundamentele problemen onderzoeken we en aan de hand van een actoranalyse zorgen we voor een gestructureerde inventaris van de betrokken partijen. Zo kregen we meer inzicht in hun belangen. Wij hadden als onderwerp gekozen voor de problemen met het antibiotica gebruik op het gebied van vlees en de gevolgen daarvan op de volksgezondheid.
Vervolg en leuke dingen
Project: Huis
Zoals jullie weten zat ik in het proces om een woning te kopen, het is gelukt! De koopakte is getekend en nu is het wachten maar tot ze klaar zijn met de verbouwing van de buitenkant en ze mijn woning casco opleveren zodat ik kan gaan verbouwen. Ik heb heel veel zin het het verbouwen en zal jullie stap voor stap met de verbouwing meenemen.
Verder komt het festival seizoen er weer aan en gaan we weer naar Graspop en misschien naar Sziget en ik ga naar Denemarken en Zweden!
Ik kijk heel erg uit naar periode 4, wat gaat de tijd snel zeg het eerste jaar is alweer bijna om.
Mochten er mensen meer willen weten over de opleiding of mijzelf kan je altijd contact opnemen via de verschillende social media (Facebook, Twitter, Linkedin en Instagram) of laat een comment achter!